Jacek Włodarczyk
Wykładowca Podyplomowych Studiów Edytorskich w latach 2011–2014
Absolwent Wydziału Budownictwa Politechniki Częstochowskiej (studia inżynierskie w latach 1981-1986) oraz Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie 1984-1989.
Pracował w dziale handlowym w Wydawnictwie Naukowym Polskiego Towarzystwa Teologicznego w Krakowie, w Społecznym Instytucie Wydawniczym Znak Sp. z o.o. w Krakowie na stanowisku kierownika działu marketingu, w Wydawnictwie Książnica Sp. z o.o. w Katowicach na stanowisku prezesa zarządu, w Wydawnictwie Zielona Sowa na stanowisku dyrektora generalnego. Od 1993 do dzisiaj praca na stanowisku konsultanta w firmie Book Marketing Research w Krakowie oraz od 2000 na stanowisku prezesa zarządu BMR Sp. z o.o.
Od kilku lat jest wykładowcą na Wydziale Historycznym Uniwersytetu Warszawskiego w Instytucie Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych – wykłada tam przedmiot: Marketing wydawniczy. Na Podyplomowych Studiach Edytorskich na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego prowadzi przedmioty: Ekonomika książki, Formy dystrybucji książki oraz Organizacja i zarządzanie wydawnictwem.
W Book Marketing Research Sp. z o.o. od 1993 jest konsultantem ze specjalizacją marketing i zarządzanie wydawnictwem. Pracował dla największych wydawnictw w Polsce m. in.: Wolters Kluwer, C.H. Beck, Helion, LektorKlett, Wilga, Pascal, Publicat, Wydawnictwo Literackie, National Geographic, Świat Książki.
Od 1996 roku prowadzi także szkolenia dla wydawców, dystrybutorów i księgarzy z zakresu marketingu wydawniczego, strategii promocji książki, zarządzania dystrybucją, merchandisingu w księgarni, planowania strategicznego w wydawnictwie oraz zarządzania wydawnictwem.
Prowadził także szkolenia i udzielał konsultacji dla wydawców i dystrybutorów w krajach: Białoruś, Ukraina, Słowacja, Serbia, Chorwacja, Gruzja, Bułgaria, Macedonia, Czarnogóra, Kazachstan, Kirgistan, Mongolia, Azerbejdżan przy współpracy z Central and East European Book Projects z Amsterdamu oraz Open Society Institute w Budapeszcie.
Book Marketing Research Sp. z o.o., w której jest udziałowcem i prezesem zarządu oprócz aktywności konsultingowej i szkoleniowej jest także właścicielem największego portalu branżowego B2B – WirtualnyWydawca.pl oraz wydawcą specjalistycznych poradników biznesowych adresowanych do pracowników branży wydawniczej.