Przejdź do głównej treści strony

Jacek Włodarczyk

Wykładowca Podyplomowych Studiów Edytorskich w latach 2011–2014

Absolwent Wydziału Budownictwa Politechniki Często­chow­skiej (studia inżynierskie w latach 1981-1986) oraz Pa­pies­kiej Akademii Teologicznej w Krakowie 1984-1989.
 
Pracował w dziale handlowym w Wydawnictwie Naukowym Polskiego Towarzystwa Teologicznego w Krakowie, w Społecznym Instytucie Wydawniczym Znak Sp. z o.o. w Krakowie na stanowisku kierownika działu marketingu, w Wydawnictwie Książnica Sp. z o.o. w Katowicach na stanowisku prezesa zarządu, w Wydawnictwie Zielona Sowa na stanowisku dyrektora generalnego. Od 1993 do dzisiaj praca na stanowisku konsultanta w firmie Book Marketing Research w Krakowie oraz od 2000 na stanowisku prezesa zarządu BMR Sp. z o.o.
 
Od kilku lat jest wykładowcą na Wydziale Historycznym Uniwersytetu Warszawskiego w Instytucie Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych – wykłada tam przedmiot: Marketing wydawniczy. Na Podyplomowych Studiach Edytorskich na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego prowadzi przedmioty: Ekonomika książki, Formy dystrybucji książki oraz Organizacja i zarządzanie wydawnictwem.
 
W Book Marketing Research Sp. z o.o. od 1993 jest konsultantem ze specjalizacją marketing i zarządzanie wydawnictwem. Pracował dla największych wydawnictw w Polsce m. in.: Wolters Kluwer, C.H. Beck, Helion, LektorKlett, Wilga, Pascal, Publicat, Wydawnictwo Literackie, National Geographic, Świat Książki.
 
Od 1996 roku prowadzi także szkolenia dla wydawców, dystrybutorów i księgarzy z zakresu marketingu wydawniczego, strategii promocji książki, zarządzania dystrybucją, merchandisingu w księgarni, planowania strategicznego w wydawnictwie oraz zarządzania wydawnictwem.
Prowadził także szkolenia i udzielał konsultacji dla wy­daw­ców i dystrybutorów w krajach: Białoruś, Ukraina, Sło­wa­cja, Serbia, Chorwacja, Gruzja, Bułgaria, Macedonia, Czar­no­gó­ra, Kazachstan, Kirgistan, Mongolia, Azer­bejdżan przy współpracy z Central and East European Book Projects z Amsterdamu oraz Open Society Institute w Budapeszcie.
 
Book Marketing Research Sp. z o.o., w której jest udzia­łow­cem i prezesem zarządu oprócz aktywności kon­sul­tin­go­wej i szkoleniowej jest także właścicielem naj­wię­ksze­go portalu branżowego B2B – WirtualnyWydawca.pl oraz wydawcą specjalistycznych poradników biznesowych adresowanych do pracowników branży wydawniczej.

Jacek Włodarczyk

Wybrane publikacje

M. Antolak, A. Karpowicz, B. Klukowski, J. Kulczycka, J. Włodarczyk, ABC Wydawcy, Wydawnictwo EDE Poland, Warszawa 1994
Jacek Włodarczyk, Marketing wydawniczy 8P, Wydawnictwo BMR, Kraków 2000
Publikacja ta została przetłumaczona na język ukraiński i słowacki:
Jacek Włodarczyk, Merketing y widawniczi, Wydawnictwo Kalwaria, Lwów 2000
Jacek Włodarczyk, Marketing vo vydavatel'stve, Wydawnictwo Sofa, Bratysława 2002